کودک هفت ساله شما
هیچ کس مانند فرزند شما وجود ندارد
رشد هر کودک منحصر به فرد و پیچیده است. اگر چه کودکان از طريق توالی قابل پيش بينی مراحل و نقاط عطف رشد می يابند، ممکن است از طريق اين مراحل به همان روش يا در همان زمان ادامه يابد. رشد کودک نیز به شدت تحت تأثیر عوامل محیطی و تجربیاتی است که او دارد.
اطلاعات در این مطلب توضیح می دهد که کارشناسان رشد کودک به مطلبی با عنوان "انتظارات گسترده" برای رشد متوسط کودک در طول یک سال در نظر میگیرند
لطفا آنچه را که در زمینه رشد منحصر به فرد فرزندتان می خوانید در نظر بگیرید.
چگونه فرزند شما ممکن است در سال جاری رشد کند
کودکان هفت ساله از داشتن فرصتی برای به اشتراک گذاشتن دانش خود با دیگران لذت می برند. آنها در کل جلب توجه بیشتری را به نمایش می گذارند و توانایی تحمل مسیرهای دقیق تر و تغییرات آخرین دقیقه را دارند. هفت ساله ها کنجکاو هستند و اغلب سوالاتی از بزرگسالان و همسالان خود می کنند تا نیاز خود را بدانند. آنها از استراتژی های پیچیده و خلاقانه ای برای حل مشکلات در خانه و در مدرسه استفاده می کنند.
مهارت های زبان هفت ساله منعکس کننده تأثیرات روزافزون آموزش زبان و سواد آموزی است. این دو حوزه در تعامل با آن فعالیت های سواد آموزی را افزایش می دهد شناخت کودکان از ابعاد زبان، مانند صداها، الگوهای صوتی، معانی و استفاده از آن. به نوبه خود، بهبود مهارت های سواد آموزی (خواندن و نوشتن) تجربیاتی را ارائه می دهد که به طور چشمگیری تجربیات کودک را با کلمات گسترش می دهد. تعامل زبان، سواد و شناخت، مبنایی برای رشد تحصیلی کودک است.
در کلاس دوم، کودکان بیشتر کلمات را از طریق دیدگاه تشخیص می دهند و می توانند راهبردهای درک مطلب را در شیوه های انعطاف پذیر اعمال کنند تا آنها با روایی بیشتر (سرعت، دقت و بیان) و استقلال خواندن داشته باشند. خواندن یک فعالیت لذت بخش برای اکثر کودکان است و آنها را از طریق بحث، پاسخ کتبی و مشارکت در نمایشنامه ها نشان می دهد. واژگان کودکان همچنان رشد می کنند و نوشتن آنها بیشتر توسعه یافته و جذاب است.
ریاضیات، افراد هفت ساله دارای تعداد زیاد و مهارت های برآورد شده اند. کودکان این سن می توانند افزودن و تفریق ساده را انجام دهند و می توانند استراتژی هایی را برای حل مشکالت مرتبط با کلمه مورد استفاده قرار دهند. آنها همچنین می توانند به طور مؤثر با شماره های سه رقمی کار کنند و توانایی های خود را برای حل مسائل حسابی ذهنی بهبود بخشیده اند. هفت ساله از حاکمان برای اندازه گیری واحدها استفاده می کنند. آنها همچنین درک چگونگی اندازه گیری زاویه ها را دارند و می توانند دانش خود را از اشکال به اشیاء و ساختارهای سه بعدی در محیط اعمال کنند.
این سن زمانی است که کودکان به طور موثر ترکیب مهارت های حرکتی مانند در حال اجرا را به پا زدن توپ، و یا ریتم به موسیقی است. آنها همچنان از فعالیت های جسمانی در تمام اشکال خود مشتاق هستند، به ویژه هنگامی که فعالیت ورزشی و جسمی ساختار یافته به طوری که آنها می توانند موفق باشند. در طول این سال، جوانانی که وقت زیادی را صرف خارج از مدرسه در مهارت هایی مانند دوچرخه سواری، شنا کردن، اسکی، رقص یا ژیمناستیک کرده اند، مهارت واقعی خود را نشان می دهند. توجه: در طول این دوره توسعه، سطح مهارت های واقعی کودکان بر اساس میزان فعالیت بدنی متفاوت خواهد بود. بچه های مشتاقانه به سرعت به عنوان کسانی که در فعالیت هایی مانند درس رقص، ورزش تیم و یا حیاط خلوت شرکت می کنند، بالغ نمی شوند.
از لحاظ توسعه اجتماعی و احساسی، هفت ساله از داشتن و دوست داشتن لذت می برند و از تقلید از فعالیت های دوستان و همسالان در مدرسه لذت می برند. در حالی که آنها معمولا ساختار و روال را ترجیح می دهند، ممکن است زمانی که ناامید می شوند، به طور مستقل کار کنند یا بازی کنند. کودکان این سن اغلب تصمیم می گیرند که بازی را با قوانین توسعه دهند و احتمالا با بازیگران همکاری می کنند. علاوه بر این، آنها شروع به آزمایش بیشتر با رفتار زندگی عاطفی و اجتماعی خود را به طور مستقل. آنها نشان می دهند که می توانند از ابتکارات اجتماعی برخاسته و توانایی درک اعمال و احساسات دیگران را داشته باشند.
توسعه کودک در هنرهای خلاق بر اساس تجربیات کودک در هنر، موسیقی، رقص و تئاتر بسیار متفاوت است. با توجه به قرار گرفتن در معرض و تمرین، هفت ساله هنر را ایجاد می کند که اشیا را واقع گرایانه تر نشان می دهد و منعکس کننده فرهنگ و تجارب شخصی است. علاوه بر این، دانش خود را از عناصر هنری، مواد، تکنیک ها و فرایندها افزایش می دهد. هفت ساله نیز توانایی انجام، خواندن و نوشتن موسیقی است که به طور فزاینده پیچیده تر است. آنها از طريق جنبش و رقص به خلق و خوي موسيقي پاسخ مي دهند و آگاهي بيشتري از بدن را نشان مي دهند، زيرا تقليد و تشخيص مي دهند در ميان اشکال مختلف بدن. در نهایت، آنها می توانند کاراکتر، تنظیم، مشکل و راه حل را در یک درام نام ببرند، و همچنین از موقعیت های واقعی و تخیلی از طریق بازی دراماتیک، نمایش های عروسکی و سایر نمایشنامه ها استفاده کنند.